Joseph Conrad


No i za pare dni sie okaże czy dwa miesiące naszej pracy psu w dupe pójdą ...
Wybiliśmy cały nakład monet na 150 rocznicę urodzin Teodora J.K. Korzeniowskiego a tu okazuje się że tylko Konrad mu było ...
Ktoś naiwny się spuścił na wikipedię
Choć ja całe życie myślałem, że na chrzcie mu dali Józef Teodor Konrad z których używał tylko Konrada.

* * *


Biuro Prasowe Narodowego Banku Polskiego informuje o przesunięciu planowanego na 14 listopada 2007 r. terminu wprowadzenia do obiegu monet upamiętniających 150. rocznicę urodzin Konrada Korzeniowskiego.
We wtorek 13 listopada 2007 r. odbędzie się konferencja prasowa z udziałem prezesa NBP Sławomira Skrzypka oraz profesorów: Zdzisława Najdera, Henryka Samsonowicza oraz Janusza Odrowąża-Pieniążka, informująca o powodach i okolicznościach takiej decyzji.
Podczas przygotowywania emisji - zgodnie z przyjętą procedurą - projekty monet były konsultowane z ekspertem Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Niezależnie od tego, mając wątpliwości co do imion pisarza, prezes Narodowego Banku Polskiego poprosił o ekspertyzę wybitnego i uznanego na świecie znawcy twórczości i biografii Josepha Conrada, prof. Zdzisława Najdera, który zasugerował umieszczenie na monetach zapisu "Konrad Korzeniowski/Joseph Conrad", podkreślając że w oficjalnej metryce występuje tylko jedno imię: Konrad, którego używała rodzina oraz sam pisarz.
Wobec powyższego, ze względu na dbałość i rzetelność przekazu historycznego, prezes NBP Sławomir Skrzypek podjął decyzję o wstrzymaniu emisji monet do czasu wprowadzenia stosownych korekt. Monety zostaną wprowadzone do obiegu jeszcze w tym roku.
Tym samym NBP zainicjuje ogólnoświatową kampanię informacyjno-propagandową mającą na celu ujednolicenie stosowanych zapisów dotyczących Josepha Conrada zgodnie z pierwotnymi źródłami historycznymi.

Komentarze

  1. Dobrze wiedzieć...

    OdpowiedzUsuń
  2. no patrz pan,człek całe życie się uczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Odrowąż-Pieniążek to człowiek na właściwym meijscu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko dlaczego JA mam za ten cyrk płacić?

    OdpowiedzUsuń
  5. to tylko glupie pare milionow, wyjdzie 50 gr na podatnika, aj waj, wielkie mi piniendze ...

    OdpowiedzUsuń
  6. no ten Teodor to może faktycznie nie, ale Józef był ewidentnie w użyciu - w końcu Joseph. No i faktycznie na popiersiu w kielcach widnieje, że Józef - na własne oczy widziałam ;)

    jakby na potwierdzenie majorowego aj waj - mój kod: jwaaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co na Boga dzieje się w Gruzji?

    OdpowiedzUsuń
  8. Saakaszwili rządzi siłowo
    z taakim nazwiskiem właściwie nie ma wyboru ..
    :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie to jakis odprysk wojny CIA, GRU, biorac pod uwage sytuacje na bliskim wschodzie, to niewiadomo czy nie Mosadu.
    Tylko KTO JEST PO KTÓREJ STRONIE.

    OdpowiedzUsuń
  10. A cóż zacz ów Radosław? imię nie nasze ...

    OdpowiedzUsuń
  11. aaaaa Radek!
    NASZ CI ON?
    A TAKIE GoJOWSKIE MA NAZWISKO ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale kontakty ma u SIS, MI5, God Sejw de Kłiinnn and her reżim, seks pistols bum tarara, ojdyrydyrydyucha and bisajds o łajf zapomniałeś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. :))))
    taką cię lubie!!!

    nb wikipedia zmieniła kolejność imion i dała przypis, rispekt!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty