Twierdza 'Modlin'


Wyprawa z Czapajewem i Andy'm.
-->Twierdza<-- w widłach Narwi, Wkry i Wisły robi wielkie wrażenie - potężne, rozrzucone ceglane budynki z carskich jeszcze czasów.
Pojechaliśmy na giełdę militariów ale ludzi było mało bo ziąb niewiarygodny.
Sporo badziewia ale też trochę arcyciekawych rzeczy:
* zakupiłem:
- pagon majorowy (tym razem bez konieczności przeróbki z podpułkownikowskiego)
- gumę i rzemień do mej kałachowej sztiki
- прекрасный патрон к "берданке", w niezłym stanie, pamięta pewno czasy wojny rosyjsko-tureckiej z 1877, to chyba pierwszy karabinowy centerfire z butelkową łuską, ещё на чёрный порох oczywizda ..
* w sezonie jest bar piwny, grille, urządzane są imprezy rózniste, giełdy, zawody, wystawy, zloty starych pojazdów (widzieliśmy garbusa w wersji "nazi")
* panorama z wieży tatarskiej zapiera dech!
* z "wykopalisk" miejscowych duże wrażenie zrobiło na mnie truchło MG42, sowieckie rusznice ppanc i piękny Panzerschreck
* miałem też w rękach prawdziwego "szmajsera" MP40 (moja chińska, plastikowa kopia jest za-dzi-wia-ją-co wierna), potwoooornie ciężki!!!, chyba waży z 5 kilo, na peem to strasznie dużo, dżiiiza, jak dziadek Tuska mógł tyle żelastwa targać? nie dziwota że spieprzył do Anglii - "sten" waży ze 3 ..
* można się przespać na wojskowych kojach, dobrze mieć śpiwór albo koc jakiś
* na wiosnę będzie tam przepięknie, wybieramy się rowerowo

Komentarze

  1. Tej wojny rosyjsko tureckiej na której Wokulski się wzbogacił. A te malownicze ruiny po drugiej stronie Wisły na półwyspie to spichlerz (Bank Polski jez wzniósł, Niemcy nazwali je zaczarowanym czy malowniczym zamkiem)...

    OdpowiedzUsuń
  2. PT Czytelnikom mogę polecić urokliwe zdjęcia nie tylko starych murów Festung Modlin ale i Mazowsza tudzież Wisły w tym miejscu

    http://www.twierdzamodlin.pl/historia_01.html

    OdpowiedzUsuń
  3. faaajna wycieczka, weźmiecie mnie kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
  4. spoko, najlepiej by było wycieczkę pod pomnik mjr "Ponurego" zrobić, to gdzieś w połowie drogi mniej więcej wychodzi ....
    :)
    i majster by sie podłączył bo ma rzut beretem (jak od Angoli wróci)
    a może sie wybierasz do Stolicy?

    OdpowiedzUsuń
  5. a nie wybieram się. ale zapraszam do Jury ;-)
    pomysł z wyprawą w połowie drogi też niezły :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Major - płyta jest b. dobra - kupa rzeczy jeszcze została do obejrzenia, cmentarz, więzienie, wieża ciśnień, latryna. A ten elewator (czyli noclegownia pod św. Duchem) to był działobitnią pierwotnie (dach mu tam dobudowali bo ziemią była kryta).

    OdpowiedzUsuń
  7. fiufiu!
    już mam ochote przejrzeć ...
    :)
    a piątala pożałowałem, pacz pan jaka pazerność

    OdpowiedzUsuń
  8. czy dobrze widzę? to ś?

    OdpowiedzUsuń
  9. dobrze, dobrze!
    nieoficjalnie występuje jako Czapajew, Wasyl Iwanowicz ...
    tylko ciiii

    OdpowiedzUsuń
  10. Gołebnik był - bo Rosjanie używali ich do wojskowych celów - polecicie mi gołąb tam i tam...

    OdpowiedzUsuń
  11. teraz w dobie pticznoj grippy byłoby to ryzyko nad, nawet sołdatskom, norme

    OdpowiedzUsuń
  12. major, albo mnie poniosła wyobraźnia albo jakiś czas temu ten pan na zdjeciu nie mial nic na oczach... ??

    OdpowiedzUsuń
  13. czasy takie nastały - koagulacja, metabolizm i ochrona danych osobowych ...
    świat się zmienia a ja z nim :(

    OdpowiedzUsuń
  14. adam_ski (portwajn)28 marca 2006 20:28

    count me in :) mam rower w końcu btw

    majore, odezwij się w sprawie tej cożeś kiedys dzwonił - aktualne? pardon, ale dopiero teraz mam kwilkie czasu, wisz pan :)

    OdpowiedzUsuń
  15. spox, dam znać(w obu sprawach zresztą)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty