zaskroniec vc żaba

Siedzieliśmy z psami pół godziny nad kanałkiem i patrzyliśmy jak zaskroniec poluje na żabę, to było niesamowite.
Ona zauważyla jakiś ruch i wytropiliśmy pięknego, wspaniale wybarwionego zaskrońca, który złapał olbrzymią /jak na niego/ żabę za koniec tylnej nogi.
Łeb żaby byl trzykrotnie większy niż łeb zaskrońca. Żaba nieruchomiała na
długie chwile by sprężyć się na intensywną kilkusekundową walkę i zbliżyć się do wody. Upalnie a arena walki była na nasłonecznionym stoku tuż nad wodą, każda chwila zbliżała węża do zwycięstwa bo żaba (była to pospolita w Polsce żaba trawna) wysychała i popadała w coraz dłuższe chwile apatii. Po jakims czasie wąż połknął juzż calutką nogę i zaczął wręcz "naciągać" się na tylną część korpusu żaby rozciagając głowę do niezwykłych rozmiarów. Siedzieliśmy na przeciwległym stoku jak w amfiteatrze. Zaskroniec pozawijał się w korzenie i pęki trawy by nie dać sie wciągnąć do wody. Ja stawiałem, że nie da rady jej połknąć a Ona cały czas skiełczała żebyśmy uratowali żabę. W końcu Pies nie wytrzymał, szarpnął się, straciłem równowagę i żeby nie wpaść do wody musiałem przeskoczyć kanałek, tumult i bach, myśliwy i ofiara wpadli do wody, żaba w oka mgnieniu odzyskała wigor a zaskroniec wił się i kręcił jak anakonda by utopić żabę (hłe, hłe - utopić żabę!!), w koncu zniechecił się, pomału zwrocił nogę i odpłynął a niedoszły obiad rozprostował obolałą konczynę i też zniknął ciesząc się fartownie uratowanym życiem - to było bardzo fascynujące, całkiem jak ten durnowaty Crocodile Hunter na Animal Planet.

Komentarze

  1. Niesamowite zdolności narracyjne... naprawdę.

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdroszczę siedzenia i patrzenia ...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez bym jeczal zeby ratowac zabe..nie lubie takich scen.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam zawsze płaczę na filmach przyrodniczych jak lew pożera antylopę albo coś w tym stylu.

    Amaroku (a propos Twych pytań) dałeś mi trudne zadanie wkrótce Ci wszystko opiszę narazie zbieram materiały już niedługo książka będzie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty