Wielkanocne jaja


Otóż stała się rzecz niezmiernie dziwna i tajemnicza.
W Wielką Sobotę rano wstawiłem do zagotowania dwa jaja do święconki. Wybrane, ostrożnie, na zimną wodę z solą coby nie popękały. Jedno jednak pękło i przez szczelinę na czubku komory powietrznej wypłynęło ... żółtko!
Jajeczka ugotowane było na miękko. To moja wina bo minutnik uruchomiłem jak głupi z przyzwyczajenia na 3'15".
No to obrałem te pęknięte jajo celem konsumpcji i okazało się że normalne całe żółtko jest na swoim miejscu a tamto wypłynięte to jakieś dodatkowe ... 
Do święconki trafiło tylko to drugie, całe jajo. Zamiast gałązki borówki wetknąłem koperek żeby było zielono.
W kościele zapomniałem zdjąć nałęczkę z koszyczka święconki. Ale miała dziurki haftowane więc jakieś krople może dotarły ...
Dziś rano postanowiłem dogotować to na-pół-święte jajko coby było się czym podzielić z Tatusiem który zaraz nadciągnie. Położyłem je na innych, zwykłych jajach przeznaczonych do gotowania i to poświęcone jako jedyne pękło! Odzieliła się czapa skorupkowa w kształcie gwiazdy.
Liczę i liczę ile ma ramion ta gwiazda i raz mi wychodzi że pięć a raz że sześć.
Kto się zna na magii białej i czarnej, egzekwiach, egzorcyzmach i egzemach proszony jest o zdradzenie cóż wieszczy ów dziwny fakt.
Po mojemu (czubek) Izrael (6-ramienna gwiazda) wypuści Tomahawki na Koreę (żółtko) ale te trafią niechcąco w Ruskich (5-ramienna gwiazda) i będą jaja że hej.
Skutkiem wojny żydowsko-ruskiej będzie koronowanie się Bronka Komorowskiego (komora) na Cara Wszechrusi (czapka Monomacha, jaja Fabergé'go).
Wyniesiony będzie na ołtarze (święconka) bohater tej wojny żydowski prezydent śp. Szmul Peres*.
Nastąpi też ogólnoświatowa polityczna i gospodarcza izolacja Moskwy (skorupka) ...
Nowym prezydentem Izraela zostanie wybrany prof. Tom Nałęcz (nałęczka) z Partii Zielonych (koperek), który na uroczystym zaprzysiężeniu po nadmiarze trunków (wina) obrzyga (haft) łono (dziurka, szczelina) Pierwszej Damy aż, bidula, zemdleje i trzeba będzie ją cucić (sole trzeźwiące, krople) ...

* kolejny Polak z aureolą, Szymon Perski ur. w 1923 w Wiszniewie

Komentarze

Popularne posty