'Wszystko dla naszej mamy' - Magda Leja, ilustrował Bohdan Butenko, Iskry 1969


Sentymentalnie zakupiłem na allegro książkę mojego dzieciństwa.
Czytam z zapartym tchem po 40-tu latach, całe zdania pamiętam z zamierzchłej przeszłości ..
Bohaterami są bliźnięta z małego miasteczka - Ania i Jurek, nie mają ojca (tajemnicza sprawa dlaczego) a ponieważ Mama zaczyna się zadawać z niepodobającym się im Tłustym szukają dla niej faceta (a dla siebie ojca) przez rozklejane po miasteczku ogłoszenia o treści:
 W CELU MATRYMONIALNYM POSZUKUJE SIĘ MĘŻCZYZNY W SILE WIEKU, MĄDREGO, WYSPORTOWANEGO ORAZ MOŻE MIEĆ MOTOR ALE NIEKONIECZNIE. DZIECI NIE WYKLUCZONE. ZGŁASZAĆ SIĘ OD PIĄTEJ DO SIÓDMEJ W PARKU ZA STAWEM TRZECIA ŁAWKA.
Ogólnie rzecz biorąc to rzecz o tym, że dorośli nie rozmawiają z dziećmi o poważnych sprawach i co się stać może jak biorą one sprawy we własne ręce.
Bardzom podexcytowany ..

Komentarze

  1. Butenko rządzi! Spotkałem go na targach książki parę lat temu, powspominałem Gucia i Cezara i ich kolorowanie, śmiał się do (a może ze) mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. no i fajnie,Wy zwiedzajdzie,fruwajcie i rocie zdjęcia, my bedziemy ogladać i czytac:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o ,wpisalam sie nie pod tą notka co trza:),przepraszam

    Kto wie ,czy i ja tej ksiązki kiedys nie czytałam, cos mi swiata,ale pewna nie jestem

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj byliśmy u 'Karolów' co to wrócili niedawno stamtąd i mamy mnóstwo rad, wygląda to całkiem zachęcająco :) żeby nie te febrowe komarzyska :(

    OdpowiedzUsuń
  5. sie okazało, że Tata był saperem i został zastrzelony w latach 50-tych w ruinach za miasteczkiem

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez kogo zastrzelony?

    Ja mam Minkowskiego "Kosmiczny sekret Lutego" i jest w tle o zbrodniach hitlerowskich (w bunkrze jest szafa pancerna szyfrowana i chlopcy próbują otworzyć - będą dokumenty z egzekucji dokonywanych przez Niemców na mieszkańcach miasteczka)...

    OdpowiedzUsuń
  7. to wszystko co było w książce ..
    obawiam sie że jak w 50-tych latach to raczej na Niemców nie da sie zwalić ...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty