Prison is Hell


Nabyłem drogą allegrowego kupna książeczkę pod ww. tytułem, autor - Andrzej Stasiuk, napisana w 1985-tym na podstawie osobistych doświadczeń z więźnia, wydana w 1993 w podziemnym, anarchistycznym wydawnictwie Lokomotywa bez Nóg, format 12x10, dwadzieścia ledwo czytelnych stroniczek odbitych na jakimś posolidarnościowym powielaczu.
To właściwie jest raport o więziennictwie schyłkowej komuny (myślę, że niewiele zmieniło się do dziś jeśli cokolwiek ..)
Następny jego text żywcem wyjęty z moich trzewi, zawsze go kochałem a teraz już przynajmniej wiem za co ...
Ta właśnie książeczka /do przeczytania w kwadrans/ powinna być w kanonie licealnych lektur giertole.
Poznałem Stasiuka jako włóczęgę po Pankarpaciu co i mnie fascynuje a tu taaaki numer ..
Aż z tych nerw kupiłem 'Mury Hebronu' które przeczytałem onegdaj z 5x ale nigdy własnych.
Nb. mam juz prawie wszystkie jego książki, kupuję na allegro jak opętany ..
/ładnie w temacie leży też hugobaderowski 'Ptaszek' z wczorajszego DF/

Komentarze

  1. błądziłem po google i trafiłem na twojego bloga jako niegdysiejszy wydawca tejże broszurki A. Stasiuka. To się sprzedaje na Allegro? No to masz białego kruka, zrobiliśmy 200 egz. Niezwykłe... To był reprint z dodatku do trójmiejskiego pisma A CAPPELLA, gdzie Stasiuk jako sympatyzujący z anarchistami czasem pisywał w 2 połowie lat 80'tych...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty