U ha ha, u ha ha ...

... przyszła Zima zła!
I raniutko skrzekiem znanym zbudziła mnie sroka (Pica pica), wyglądam, młoda, widać, że jednoroczniak, młody wilk. Serce mi drgnęło, może to moja Sraka przypomniała sobie o mnie jak zawiało śniegiem? Wyłaże boso na balkon, smyrgła na pobliską jarzębinę i gapi sie, no to cmokam na nią po naszemu - nic, gapi się dalej, diabli wiedzą czy to ona ..
Wyrychtowałem brzozowy karmik, napełniłem go chlebem, ryżem, kaszą jęczmienną, rozgniecionymi orzechami i połówkami podeschłych jabłek. Na sznurze zawisł połeć słoniny.
Tylko zamkły się za mną balkonowe drzwi a sroka już urzędowała w za niskim dla niej karmiku.
Po chwili zleciała para sikor - bogatka (Parus MAJOR:) i modraszka (Parus caeruleus), taaaka drobniusia, i jeszcze dwa małe żółte ptaszki oglądane ostatnio pod lasem, szukam w necie - są!
To trznadle (Emberiza citrinella) - ostrożne, szybkie i czujne.
Smacznego.
Potem położyłem się w łóżeczku kikując przez szybkę drzwi balkonowych, szaleje syberyjska zamieć a sroce zudził się chlebek i zajęła się słoninką wiszącą luźno na końcu linki, 20cm poza zasięgiem dzioba gdy siedzi na barierce.
Najpierw udawała sikorę łapiąc sie pazurami linki i usiłowała dziobać połeć wisząc do góry nogami.
A potem udawała kolibra!! Niestety nie potrafi utrzymać się w miejscu przez wystarczająco długi czas.
Pomyślała, pogłówkowała i wpadła na taki deal - startuje z barierki, wbija sie dziobem w słoninę, wisi chwile na dziobie ze złożonymi skrzydłami aż uszarpie kawałek, pożera na posadzce i apiać, cwaniara!
Pieprzona Animal Planet!!
PS
Klikając na linki miejcie włączone głośniki

Komentarze

  1. nooo, już wiem teraz co za plugastwo mi drze ryja nad ranem... sadziałam, że tak donośny głos to musi miec jakieś wielkie ptaszysko, a to takie małe, że kurde, nawet kartoflem nie trafisz....

    OdpowiedzUsuń
  2. znaczy sie o bogatce mowa, nie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ano własnie, sezon na wiadra z ptasim żarciem ruszył...

    OdpowiedzUsuń
  4. ociepliło sie
    ptaki olały karmik :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty