robaczki świętojańskie ...


czyli świetliki - LAMPYrIs NOCtiluca :)

...wyszedłem przed zmierzchem, po 21-ej, na polach chmary chrabąszczy, drugi wysyp ..
pod las doszedłem za wcześnie, krwawa łuna na zachodzie, usiadłem na rowie pod lasem, miałem zapalić ale fajki na dupie ...
nagle na torach ruch! - LIS! - tuż obok, przesadził rów i ... zobaczył mnie, zamarł, żona Lota, spiżowy posążek, mierzyliśmy się wzrokiem bez ruchu jakieś 10s, wreszcie podniósł kite do poziomu i .. wolniutko wtruchtał w las
/dżiiiizu widziałem rudego ostatnio z 10 lat temu albo i więcej/
zmierzchło się, zero świetlików, wchodze w las, wąziutka ścieżka, parno, ciemno już całkiem gdy nagle ... jakiś ruch w przestrzeni, jeeest! - seledynowo-srebrzysty blask, drugi, piąty, piętnasty, unoszą sie powooolutku, kręcą ogniste kółeczka, maaagiczny taniec ...
kucam wstrzymując oddech, jeden podlatuje i siada na lisciu tuż koło mnie, gaaaaśnie, chcę zobaczyć jak wygląda więc poświecam komórką ale mój mini-alcatel świeci z mocą podobną świetlikom
nagle ciszę łamie gwizd komórki, opowiadam serią podnieconych słów, zrywam liść na którym siedzi świetlik i niosę go do domu
ma koło centymetra, wydłużony chrząszczyk, ponoć latają tylko panowie ale bezskrzydłe panie mocniej świecą, drapieżne larwy żrą .. mięczaki, wypuszczam go za balkon
koniec magii, może jeszcze kiedyś???

Komentarze

  1. ...:))) swego czasu widywałam tego masę...nie u siebie oczywizda ...pięknneee...

    OdpowiedzUsuń
  2. offf.......szkoooooodaaaaa:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak niezłe ale trzeba je ulolowac niestety. Tak pieknie swieca a takie niepozorne . NIE?

    OdpowiedzUsuń
  4. Latorośli dawno temu czytałem taką bajkę, że jak Pan Bóg malował zwierzęta to nie starczyło mu farby a robaczek na końcu kolejki, było już późno i Pan Bóg zaryczanemu robaczkowi podarował trochę światła gwiazd. No i zwierzakom szczęka opadła... :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. ale kuuurde ta łacińska nazwa mnie powala!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wołałem: chodź tu
    ale uciekł mi znowu
    maleńki świetlik.

    Wierszyk ma 400 latek, a autor podpisał go 'ośmioletni Munechika' :))

    OdpowiedzUsuń
  7. mjr Uśmiechnięty10 lipca 2003 10:02

    zajebisty jest!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio widziałam światłowód. Ale to nie to samo, co świetlik. Ja chcę zobaczyć świetliki!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. zapraszamy na Ursynów, mam urlop do 20-go, nocleg masz jak w banku :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakąś powieść dla młodzieży pamiętam gdzie był pies Lampyris (ale nic więcej :))

    OdpowiedzUsuń
  11. ja proponuję ostatnia GW Duży Format - artykuł - "ROMANS Z GNATEM "....

    OdpowiedzUsuń
  12. E tam, nudził sie pan autor...

    OdpowiedzUsuń
  13. czytałem czytałem
    ale taki sobie ...
    brak mi rzeczowej dyskusji, pokazania różnych racji
    ja uważam że każdy dorosły, zdrowy psychicznie człowiek powinien miec prawo psiadania broni w domu, ale kary za jej posiadanie (nie tylko użycie) na zewnatrz winny być srogie i nieuchronne

    OdpowiedzUsuń
  14. a widzieliscie wczoraj w nocy na polonii chyba "Szerokie tory" o moskiewskich skinach??
    no rewela!
    ja chce płytke "Kołowrota"!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Szerokie tory? Na ch... szersze? ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. sie nie śmiej.Ale u nas gmina Sławków takie ma i ....planują dworzec przeładunkowy z Rusi na Europę zrobić ... ywentualnie odwrotnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a mnie giwera w domu się by przydała.A dokładneij w firmie...przepis z obsługi terminala : jak sprzedawca zauważy że karta kradziona to jest ZOBOWIĄZANY rzeczona kartęzniszczyć , SPISAĆ dane osoby posługującej siękartą, zrobić protokól i odesłać dokumenty do Centrum kart.....W tzw.międzyczasie gosciu mi nakopie do rzyci nie ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie smieje się, cytuje jakiegoś cara, któremu powiedzieli, że szerokie tory chcą wprowadzić, on na to właśnie tak. No i policz sobie normalne maja 1435 mm, szerokie 1524 mm (kobitki, nie czytajcie tych nudnych inżynierskich szczegółów...)

    OdpowiedzUsuń
  19. LHS az doNowej Huty była kiedyś (tzn. linia hutniczo-siarkowa).

    OdpowiedzUsuń
  20. Cholera te dwa wpisy niże to MAJOR do Ciebie TUV nie czytaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. no to policzmy:
    1524-1435=89
    hehe
    niecałe 9cm
    jak na grubość to niemożliwe
    jak na długość to ... hihi ... raczej nie ma się czym chwalić
    no ale djabli tam carów degeneratów wiedzą ...

    OdpowiedzUsuń
  22. a jak już giwerke mieć będziesz to do gościa pif-paf i na spoko karte zniszczyć idzie a i z dokumentów pospisywać ..
    przydałaby sie jeszcze apteczka i "Podręczny kurs pierwszej pomocy przy ranach postrzałowych"
    i rzyć nienaruszona ...
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. a se czytam a co ! LHS własnie to do HUTY KATOWICE chcą wykorzystac.Bo ten gigant powstał w polu i bez sensu...i ledwo dycha a z torów korzyść jest.

    A co do grubości to te 9 cm niektórych powalają na kolana...:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba niektore, bo mnie to juz nie;P

    OdpowiedzUsuń
  25. ja myśle że fi89 KAZDEGO powali, obojętnie oną czy onego, nawet na pysk nie tylko na kolana ...
    no i patrzcie ludzie jak to mimochodem całkiem, od romantycznego podglądania świetlików, zuupełnie niechcąco doszlim do SEDNA ...
    eeeeeech

    OdpowiedzUsuń
  26. A mnie tam sie wszystko z SEDNEM kojarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. he,he...a mówi się że facetowi sie wszystko z dupą kojarzy...:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. mjr kawalerii12 lipca 2003 03:50

    a wiecie że SEDNO to odcisk na dupie od siodła???
    czy jakoś tak
    :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty